naslovnica

Glazbeni programi

U SVIJETU GLAZBE – ČUDESNI VIOLONČELO

Još jedan mali školski koncert. Učionicu ćemo nakratko pretvoriti u komornu koncertnu dvoranu i poželjeti dobrodošlicu umjetniku na kome bi nam zasigurno pozavidjeli i najizbirljiviji glazbeni sladokusci – MIHOVILU KARUZI.
Pogađate – ovaj glazbeni sat posvetit ćemo violončelu: njegovoj građi, povijesti razvoja, izražajnim mogućnostima najznačajnijim djelima te skladateljima koji su pisali za njega i konačno prekrasnoj glazbi.
Ako se rastanemo sa željom da se ponovno vidimo u sličnoj prigodi, postigli smo svoj cilj – SPOZNAJU MLADOG ČOVJEKA DA SE «OZBILJNA» GLAZBA NE DOGAĐA NEKOM DRUGOM. SVAKOG OD NAS, AKO DOISTA ŽELI, ČEKA MJESTO U GLEDALIŠTU, A MOŽDA ČAK I NA PODIJU KONCERTNE DVORANE.

Violončelist MIHOVIL KARUZA (1975.) niže i srednje glazbeno obrazovanje stekao je u rodnom Splitu, na glazbenoj školi Josipa Hatzea, u klasi prof. Vladimira Lukasa. Nakon završene srednje škole, 1992. godine upisuje Muzičku akademiju u Zagrebu, u klasi prof. Valtera Dešpalja, gdje s odličnim uspjehom diplomira 1996. godine. Magistrirao je 2004. na Pennsylvania State University, u klasi prof. Kim Cook, gdje je djelovao i kao asistent. Usavršavao se kod svjetski poznatih glazbenika i pedagoga (A. Parisot, S. Sondeckiene, M. Hayashi, L. Claret, M. Steinkühler, K. Botvay, Y. Gutman, T. Schneider). Tijekom školovanja dobio je brojne nagrade i priznanja. Od 1997. do 2000. godine djelovao je kao stalni član orkestra Zagrebačke filharmonije, od 2000. do 2002. kao solo-violončelist orkestra HNK u Splitu, prvi violončelist Splitskog komornog orkestra i član Splitskog klavirskog trija, a od 2002. kao solo-violončelist Altoona Symphony Orchestra i Pennsylvania Centre Orchestra. Po povratku u Hrvatsku 2004. godine, nastavlja djelovati kao solo-violončelist orkestra HNK u Splitu, prvi violončelist Zadarskog komornog orkestra te kao član-osnivač Splitskog gudačkog kvarteta. Od 2011. godine stalno nastupa sa ansamblom Zagrebačkih solista.

Kao solist nastupa uz Hrvatski komorni orkestar, Zadarski komorni orkestar, Komorni orkestar HNK Split, Splitski komorni orkestar, Penn State Chamber Orchestra, Simfonijski orkestar HNK Split, Simfonijski puhački orkestar HV-a, Altoona Symphony Orchestra i Penn State Philharmonic Orchestra (uz dirigente P. Dešpalja, G. Edelsteina, T. Ninića, D. Sremeca, B. Šipuša, M. Tarbuka, S. Zaninovicha…). Održava recitale u Hrvatskoj (Splitsko ljeto, Osorske glazbene večeri, Histria festival, Hvarske ljetne priredbe, KDVL…) i inozemstvu (Slovenija, Italija, Austrija, Francuska, SAD). Snimao je za HRT i RTV Slovenije, a izdao je i nosač zvuka.

Od 2006. godine stalno je zaposlen na Umjetničkoj akademiji u Splitu, gdje u zvanju docenta predaje violončelo. Njegovi učenici i studenti dobitnici su brojnih nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima. Održava majstorske tečajeve u Hrvatskoj i inozemstvu, a stalni je član i ocjenjivačkih sudova na državnim, regionalnim i županijskim natjecanjima mladih glazbenika Hrvatske.

ZVUCI IZ DAVNINA – HRVATSKA TRADICIJSKA GLAZBALA

Strasni kolekcionar hrvatskih tradicijskih glazbala, vrsni animator i pravi glazbeni čudotvorac, Oliver Rogošić, ispunit će nakratko vašu učionicu slikama i zvucima iz davnina. Da ne potonu nezasluženo u zaborav glazbala naših predaka bit će u najboljem svjetlu predstavljena svima vama kroz priče iz domaćih bajki i događaja. Ovim upoznavanjem ćemo ih sačuvati kao nešto svoje i nadasve lijepo za budućnost i buduće naraštaje. možda se netko zainteresira i odluči naslijediti Ogija u učenju sviranja barem jednog starog instrumenta.

OLIVER ROGOŠIĆ, rođen 1967. u Splitu, prve žičane instrumente svira već u osnovnoj školi. Od 1988. neprestano svira u orkestrima Kulturno-umjetničkih društava “Brodosplit”, mandolinskom orkestru “Jedinstvo”, “7 Kaštela”, “Ante Zaninović” te “Pleter”. S KUD-om “Jedinstvo” osvaja III nagradu na Svjetskom folklornom festivalu u Dijonu (Francuska). Član je narodnog orkestra Udruge Makedonaca «Makedonija», te povremeno surađuje i s orkestrima drugih udruga («Salona», «Filip Dević», «Split», «Branimir 888», «Jadro» i dr.). Surađuje i nastupa s brojnim klapama («Cambi», «Jedinstvo», «Lura», «Kamen»,…). S mandolinskim kvartetom klape «Cambi” snima njihov prvi CD «Lipa slika», te se 2002. predstavlja na svjetskom «EBU International Folk festivalu» u Hamburgu. Surađuje s world-music bandom «Tamboo» i glazbenim sastavom «Suveniri» s kojim snima i CD «Tradicionalni plesovi Dalmacije». Educira se na seminarima i školama folklora, a povremeno i sam održava edukacije na temu hrvatskih tradicijskih glazbala (Vojvodina, 2007.). Jedini je član Hrvatskog gajdaškog zbora porijeklom iz cjelokupne južne Hrvatske. Okušao se u dramskoj umjetnosti, svirajući tradicijska glazbala u predstavi «Alkestida» HNK «Split» (Splitsko ljeto 2004.). Svira četrdesetak različitih glazbenih instrumenata.

KLASIČNA I ELEKTRIČNA GITARA

Glazbeni umjetnik će u programu prikazati širok spektar glazbenih žanrova koje je moguće izvesti pomoću klasične i električne gitare: s klasičnom gitarom djela iz renesanse, baroka, klasicizma, romantike, španjolske pučke glazbe, dok s električnom gitarom blues, rock, jazz, funk i druge popularne žanrove. U ovom modernom vremenu kad sve vrvi od elektronske glazbe i „playbacka“ glazbenik će mladima približiti „prave“ instrumente sa svim njihovim zvučnim i stilskim mogućnostima.

Glazbenik ILIJA UTROBIČIĆ voditelj je tečaja gitare pri glazbenoj školi „Boris Papandopulo“. U višegodišnjem radu razvio je metodiku poučavanja kroz modernu pop-rock glazbu i približio sviranje gitare mladim generacijama. Profesionalno svira dugi niz godina, u stalnoj je postavi orkestra splitskog festivala, orkestra Joška Banova, a svakako vrijedi spomenuti suradnju sa poznatim pjevačima Gibonnijem, Doris Dragović, klapom Cambi i drugim poznatim imenima naše glazbene scene.

SKLADATELJI DJECI

Program  “Skladatelji djeci” ima za cilj upoznavanje djece sa svijetom klasične glazbe. Cilj nam je da djeca ne vide u klasičnoj glazbi nešto dosadno i preozbiljno, nego da u susretu s prikladno izabranim djelima osjete da iza te glazbe stoje osobe, skladatelji koje su i sami imali djecu i koji su skladali posebno za djecu. Tijekom programa osim izvedbe određenih skladbi ili njihovih dijelova, djeca prate zanimljive priče o životu skladatelja. Zanimljivo je da neki od skladatelja već sa 12 godina pišu prve opere i komorna djela.

MARINA IVANOVA rođena je 18.06.1982. u Moskvi. Završila je glazbenu školu Gnesine (1998.) u klasi L. Levjante, glazbeni koledž pri Moskovskom Konzervatoriju (2002.) i Državni moskovski konzervatorij Čajkovski (2008) u klasi prof. I. Osipove i prof. T. Alihanova (odjel komorne glazbe). Nagrađivana je na raznim pijanističkim natjecanjima: „Les jeunes talentes“ u Aix-en-Provence (Francuska, 1996), „Klasična baština“ u Moskvi (1999), „J.S.Bach“ u Saarbruckenu (Njemačka, 2002). Izvodila je solo recitale i koncerte komorne glazbe po Rusiji, Hrvatskoj, Francuskoj i Njemačkoj. Od 2010. godine živi i u Splitu i radi kao korepetior na Umjetničkoj akademiji. Godine 2013. dobila je nagradu Glazbene mladeži Split kao najbolji korepetitor na natjecanju „Vinko Lesić“.

MARULIĆ ZA POČETNIKE

Ovaj projekt nastao je na temelju projekta Ansambla Cantores Maruli iz Splita a čija je Marina Čapalija gostujuća članica. Projekt je 2012. godine  nagrađen nagradom „umjetnik naroda moga“ za očuvanje kulturne nematerijalne baštine. Jednom kad se pronikne kroz naslage stoljeća i Marulićevog jezika (kojeg danas smatramo teškim) pred nama se otkrivaju prekrasne pjesničke slike oca hrvatske književnosti. Program prati Marulićev život od dječačkih dana do smrti kako je zapisao njegov prvi biograf i prijatelj Frane Božičević uz izbor Marulićevih pisama i stihova. Upoznajmo i proniknimo  u pjesnički svijet Marka Marulića Marula.

MARINA ČAPALIJA rođena je 1965. na Velom Drveniku. Diplomirala je hrvatski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zadru. Živi i radi u Splitu.

Objavila je devet zbirki čakavske poezije Škoj o’ driva (1995.), Paver sriće (1996.), Umorena moren (1999.), Lemozina srca (2000.), Prtin pute i gren (2003.), Jazikun tic (2006.), Drivo brez škoja (2009.), Sve ča je san (2011.), Ispotiha (2013.), knjigu za djecu Zloćun Pločun-priče o djevojčicama i oblaku (2011.) i kratki roman (S)ričući (2014.).

U prosincu 2015. objavljena je pjesnikinjina monografija Valjat će mi hodit. Kao autorica zastupljena je u brojnim antologijama Čakavsko pjesništvo XX. stoljeća, Mali izbir trogirskog pjesništva, Hrvatsko pjesničko biserje i časopisima Hrvatsko slovo, Vijenac, Zadarska smotra, Književna Rijeka i dr.. Članica je Društva hrvatskih književnika.

kazaliste_2

Kazališni programi

KRALJEVIĆ I PROSJAK

KRALJEVIĆ I PROSJAK
Kazalište Merlin, Zagreb

Režija: Ana Merlin i kazalište Merlin
Dramatizacija: Tomislav Zajec
Glazba: Marko Matanović
Glume: Petar Leventić / Marko Makovičić

Adaptacija po motivima istoimenog romana Marka Twaina.

PREMIJERA je održana 23.11.2005. u Centru za kulturu i obrazovanje Susedgrad, a svoju jubilarnu 100 – tu izvedbu doživjela je samo nakon godinu i 10 mjeseci igranja u kazališnim prostorima diljem cijele Hrvatske, kao i tijekom ljetne turneje 2006. i 2007. na otvorenim scenama. Radosno tužna priča u kojoj dva dječaka u tajnosti zamjenjuju svoje životne uloge. To sa sobom nosi bezbroj radosnih, komičnih, opasnih, ali i tužnih situacija.

Prijateljstvo, milosrđe, opraštanje i tolerantnost prosjaka Toma i kraljevića Edwarda bile su putevi velikih pozitivnih promjena u tom okrutnom vremenu vladavine kralja Henrika VIII. Kraljević, Prosjak, Baka, Sir John, Pete, Kralj Henrik VIII, Šegrt, Zatvorenici … su likovi u koje gotovo trenutačno ulaze samo dva glumca na sceni. Teško je vjerovati, ali za vrijeme jednosatne predstave, glumci se za vrijeme igre, presvuku 22 puta, i jednako toliko puta promjene karakter i stanje.

Doista virtuozno i hvale vrijedno predanje. Današnji svijet nije ništa manje okrutan, samo na drugačiji način. Potražimo u svojemu srcu to najveće svjetlo i oslobodimo ga. Dogodit će se čudo. Zbog svega rečenog, predstava je dinamična i obojena vjernim kostimima i rekvizitima. Glazba odiše tonom vremena u kojem se radnja zbiva, a svjetlo zorno dočarava stanje i trenutnu situaciju na sceni. Vrhunska glumačka igra za oči i dušu gledatelja traje oko 60 min.

Ureda za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba uvrstio je ovu predstavu u Program kulturnih potreba Grada Zagreba za 2006. godinu.

Unutar samo godinu i 10 mjeseci od premijere predstava je odigrana čak 100 puta širom Hrvatske.
22 presvlake dvoje glumaca na sceni izazivaju oduševljenje gledatelja u malim i velikim cipelama.

Predstava je za sjajnu dramatizaciju Tomislava Zajeca osvojila nagradu na NAJ NAJ Festivalu 2006. god. u konkurenciji najboljih predstava za djecu iz cijele Hrvatske.
Nagrada Festivala ASSITEJ 2008. za najbolju mušku ulogu (Marko Makovičić).

LJUBAV ILI SMRT

Ivan Kušan
LJUBAV ILI SMRT
Kazalište Smješko

Režija: Renata Carola Gatica
Dramatizacija: Ladislav Vindakijević
Scenografija: Dinka Jeričević
Asistentica: Petra Held
Glume:
Sven Mađarević
Luka Juričić
Helena Kalinić
Tomislav Krstanović

Radnja predstave prati glavnog junaka slavnih Kušanovih romana Ratka Milića Koka, kroz ljubavne avanture, koje se poklapaju s velikom nogometnom utakmicom između Zelenog vrha i Crnog puta.

Tko će pobijediti? Hoće li Ratko Milić, zvani Koko postati najveći golman svih vremena? I na kraju najvažnije pitanje – Tko je Ana Mozer?

Doznajte u ovoj uzbudljivoj predstavi!

ZAGREB GORI

ZAGREB GORI
Kazalište Dubrava,  Zagreb

Režija, dramaturgija i pokret: Saša Božić i Ksenija Zec
Prilagodba na hrvatski jezik i songovi: Pavlica Bajsić
Glazba: Damir Šimunović
Kostimografija: Zdravka Ivandija
Scenografija: Leo Vukelić
Jezični savjetnik: Mara Bajsić
Grafičko oblikovanje: Luka Vucić
Oblikovanje rasvjete: Marino Frankola

U suradnji sa glumcima: Anđela Ramljak, Nataša Kopeč, Mia Anočić-Valentić, Slaven Španović, Matija Čigir, Bernard Tomić

Predstava nastala prema tekstu Milana Markovića: Znači Marko, kao Kraljević/Pazi vamo

ZAGREB GORI autorski je projekt umjetničkog para, Ksenije Zec i Saše Božić koji nastaje prema dramskom tekstu Milana Markovića (u dramaturškoj prilagodbi Pavlice Bajsić), a namijenjen je starijim razredima osnovne škole i srednjoškolcima.

Predstava kroz suvremenu tragediju tretira problem diskriminacije drugih i drugačijih u društvu u kojem živimo. Žanrovski i stilski izbrušena, tragikomedija Milana Markovića predstavlja novum u dramskom pismu za mlade na regionalnoj razini. Vješto kombinirajući elemente klasične tragedijske strukture sa dramaturškim rezovima pop-trash estetike, mjuzikla i fizičkog teatra, nastaje kazališni pastiš, koji prvenstveno osvaja pozivom na odgovornost: odgovornost prema kazalištu, svijetu u kojem živimo i svim drugim i drugačijima s kojima živimo.

ZAGREB GORI tretira problem diskriminacije Roma u društvu i naše otežano prihvaćanje različitosti, drugih i drugačijih. Problem se tretira kroz intimnu obiteljsku dramu, na razini škole, statusnih grupa koje adolescenti kreiraju, ali i čitavog društva koje plovi ka novoj, bezbrojnoj tranziciji, onoj u Europsku Uniju…

NASILJE

Za nasilje nema opravdanja
NASILJE
Udruga TheArto

Autor i režija: Zijah A. Sokolović
Dramaturgija: Selma Parisi
Koreografija: Ksenija Zec
Glume: Olga Pakalović /Csilla Barath-Bastaić / Ivana Krizmanić / Dunja Fajdić / Petra Kurtela/ Tomislav Krstanović / Marko Makovičić / Vedran Komerički

THE/ARTO projekt je u svoj program uključio, na zanimljiv, neposredan i duhovit način, jedan od najčešćih problema modernog doba: nasilje! Nasilje u obitelji. Glumci u stotinu malih i kratkih scena, kroz atraktivnu koreografiju, s djecom i mladim analiziraju svakodnevno nasilje, upoznaju mitove nasilja i njihov razvoj i utjecaj na suvremeno društvo. U interakciji s glumcima djeca i mladi uče i prepoznaju sve oblike nasilja u obitelji. Psihološko nasilje! Fizičko nasilje! Seksualno nasilje! Ekonomsko nasilje! Djeca i mladi kroz igru vide i  uče posljedice nasilja. Uče oblike prepoznavanja nasilja i oblike njihovom suprotstavljanju. U pripremi projekta, pisanju samog teksta i redoslijeda informacija o nasilju sudjelovali su psiholozi, sociolozi i pedagozi kojima je ova tema bliska po zanimanju, tako da je u 45 minuta trajanja predstave, jedno stručno predavanje o temi nasilja stavljeno u oblik kazališne umjetnosti. Tako svi zajedno učimo kako “za nasilje nema opravdanja”. Istraživanja su pokazala kako edukacija koja počinje u ranoj dobi najbolje utječe na stavove djeteta u njegovom razvoju.

Utjecaj i relevantnost provođenja THE/ARTO projekta među osnovnoškolskom i srednjoškolskom učeničkom populacijom u Republici Hrvatskoj, iznimno je velika. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta svojom je dopusnicom iskazalo podršku i izrazilo priznanje THE/ARTO projektu u smislu važnosti i kvalitete obrazovnih sadržaja.

DROGA

Reci drogi NE
DROGA
Udruga TheArto

Autor i režija: Zijah A. Sokolović
Koreografija: Igor Barberić
Glume: Olga Pakalović /Csilla Barath-Bastaić / Ivana Krizmanić Jerko Marčić / Marko Makovičić / Matko Knešaurek / Vedran Komerički / Ivana Horvat

 

THE/ARTO projekt je u svoj program uključio, na neposredan i zanimljiv način, najveći društveni problem modernog doba: drogu! Droga koja postaje dio našeg svakodnevnog života. Kako prepoznati situacije u pubertetu i adolescenciji kada mladi dolaze u dodir s drogom? Kada i zašto najčešće uzimaju drogu? Kako i kada postaju ovisnici o drogama? Kada i kako roditelji mogu pomoći i kada i zašto i oni kao roditelji griješe? Kako mlade informirati o posljedicama uzimanja i ovisnosti o drogama? Šta moraju znati o drogama kako bi im se mogli suprotstaviti? Čak 85% djece i mladih misli da uzimajući droge ne mogu postati ovisnici ?! Kako drogi reći NE?! Na direktan način, u živoj i duhovitoj komunikaciji, kroz koreografiju, u stotinu kratkih glumačkih etida, ova predstava ih informira i uči! Napravljena po stručnim knjigama i savjetima psihologa koji se bave problemom droga, ova predstava je jedno umjetničko predavanje, koje traje 45 minuta.

Na  inicijativu EU, Policijska uprava zagrebačka pokreće ovaj novi model edukacije djece u sklopu prevencije zlouporabe droga. Za partnera uzima THE/ARTO projekt i tako živi glumci zamjenjuju žive predavače u borbi protiv droge jer su istraživanja  pokazala da edukacija koja počinje u ranoj dobi najbolje utječe na stavove djeteta.